יום שלישי, 2 באוקטובר 2018

#88 סתיו

כרמי נאמן ללוח השנה מבחינת חילופי עונות. אם נניח יש שנה שנהיה בה קריר בספטמבר, ואני אגיד משהו כמו "וואי נהיה סתיו", הוא מיד יגיד "מה פתאום! הסתיו מתחיל ב23 בספטמבר!" ואם בנובמבר נהייה ממש קר וגשום ואני אגיד "יא! הגיע החורף!" הוא מיד יתקן אותי שהחורף לא מתחיל לפני ה21 בדצמבר. תמיד זה מעצבן אותי ואני מתווכחת איתו שהרוח והעננים לא יודעים מה התאריך, שעונות זה עניין של הרגשה יותר מאשר תאריך, ושבכלל - עונות לא מתחלפות ביום אחד. זה עניין הדרגתי. אי אפשר להכריז ביום אחד שהופ! התחלפה עונה. כמו שאומר הציטוט המפורסם "gradually, then suddenly".

כל זה, כמובן, נכון לישראל. באנגליה מסתבר שזה יותר בגישת כרמי.
ב21 בספטמבר בול נהיה סתיו. בבת אחת באותו היום הטמפרטורות צנחו מ18-20 מעלות נעימות בצהריים (חולצה קצרה) ל13-14 מעלות עם רוח מקפיאה (חולצה ארוכה + מעיל בעובי בינוני). 14 מעלות מקסימום בצהריים זה אומר 6 מעלות בבוקר כשיוצאות לבי"ס. הילדות קפאו. עד עכשיו היה נראה שהן מסתגלות יפה למזג האויר, והנה פתאום קפיצה כזו. וככה זה נראה אצלנו ביום הראשון של הסתיו

סביון קפוא ושמש שקרנית



השדה קפוא 


ככה הדשא נראה מקרוב. עטוי קרח



היערכות מחדש: כפפות וכובע צמר פק"ל כשיוצאות מבית בבוקר. (מצבנו עוד טוב.. החבר'ה שהגיעו מהודו/פקיסטן עוטפים את הילדים שלהם כמו לטיול בשלג  ) 
להתעקש עם עמליה על ללבוש מעיל אפילו שהיא לא רוצה
להתעקש עם עמליה ללכת לשירותים לפני שיוצאות מהבית כי הקור הביא לפתחנו את חזרתן של בריחות השתן שלא היו כבר כמה שנים
לתהות ביני לביני אם המעילים שיש לנו מספיק עבים. אם להתעקש על מעיל גם כשהיא אומרת שלא קר לה, מה ששנאתי שעשו לי כילדה, או להשלים עם זה שיברח לה. (למה הן לא יודעות שקר להן? למההה? ולמה הן לא יודעות כשהן צריכות לשירותים? למההה???)
חויה חדשה באוטובוס


דרדס ודרדסית בדרך לבי"ס

קר בערב בבית. עברנו למוד חורף - מלא מרקים כתומים ומלא מלא תה. עכשיו אני מבינה למה האנגלים שותים רק תה. קר להם. זו רק ההתחלה, יהיה פה יותר קר. Brace yourselves, כמו שאומרים.
כל פעם שמישהי מעלה תמונה בים או בבריכה (והיו הרבה כאלה, עם כל החופשים והנופשים לאחרונה), של הילדים אוכלים גלידה או בבגדים קצרים אני משתוממת. מה, לא קר לכם? אה, נכון, אתם בישראל. אצלכם עדיין קיץ. לפחות עד סוף אוקטובר.

ובין לבין אנחנו מתענגות על היופי. ערפילי בוקר ששטים על מי התמזה סטייל smoke on the water.
הלבן הזה מתחת לגשר שנראה כמו ענן - ערפילי בוקר יפיפיים. לא הצלחתי לצלם יותר מקרוב



עלים בשלבים שונים של אדום וצהוב. רק מתחילה פה השלכת. כרמי אומר שישארו גם עצים ירוקי עד. הימים מתקצרים, היום מאיר יותר מאוחר וכולנו מתקשות לצאת מהמיטה בבוקר (אלא אם זה סופשבוע ומותר לראות טלויזיה בבוקר, ואז עמליה מתייצבת בעשרה לשש). אצלנו כבר סתיו.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה