יום שלישי, 26 ביוני 2018

#70 גל חום


לא, עוד לא הגעתי לשלב המעבר, אבל כנראה שאנגליה כן. כשהגענו לכאן היה קר. התכוננו לקר. ארזנו את כל הבגדים החמים. כרמי אמר אז שבעיקרון הקיץ פה קריר ויש שבועיים באוגוסט שהם כמו אוגוסט בישראל. אז ארזנו גם בגדים קצרים ואפילו בגדי ים, מבלי שהתכוונו להשתמש בהם. לא באמת.
החורף הרבה יותר הדאיג אותי. כששאלתי א-נשים שעברו לכאן מתי מתרגלים לקור, אמרו - לוקח בערך שנה.
ובכן, אצלנו זה קרה הרבה יותר מוקדם.
בשבוע הראשון הלכנו עם מעילים עבים לכל מקום. 
אחרי שלושה שבועות - בחולצה ארוכה דקה
ועכשיו - רוב הזמן אנחנו בחולצה קצרה. ולפעמים גם סנדלים ושורטס.
להפתעתנו הגוף התרגל למזג האויר כך שבקלות ב14 מעלות אנחנו עם ארוך דק, ב18 מעלות אנחנו כבר עם קצר, וב20 מעלות מזיעות בשפע.
עוד לא הגענו לרמה של האנגלים שמסתובבים עם קצר כבר ב15 מעלות, אבל אנחנו בדרך. וטוב שכך, כי עוד כמה חודשים חורף עם 4 מקסימום ביום ו4 מינימום בלילה.

אממה- הגיע לפה גל חום.
כזה של ההתחממות הגלובלית.
שבוע שבו יש 28 מעלות בצהרים כל השבוע. ובערב 18 מעלות.
וזה יושב עלי כמו שהיו יושבות עלי 40 מעלות בישראל. מה זה 28 מעלות מקס?! זה נחשב נעים במונחי קיץ ישראלי!! ורק 6 שבועות אנחנו פה וכבר אימצנו טעם מקומי בטמפרטורות.
הבתים פה, שמיועדים לבודד מקור חד ספרתי, בנויים מלבנים שאוגרות את החום ביום ומשחררות אותו בלילה. החלונות קטנים (כי לא באמת רוצים שיכנס הבחוץ פנימה). אין מזגן (כי עד לפני 20 שנה לא היה צריך) ואין מאוורר כי עוד לא התארגנו על אחד. לא ישנו הלילה כמעט בכלל בגלל החום.
ועכשיו אני מצטערת שקבענו פליי-דייט בגן משחקים היום אחה"צ. השעות הכי חמות פה הן 15:00-18:00, שזה בדיוק מתי שנהיה בחוץ. כי עד לפני שלושה ימים לא עבר פה את ה22 מעלות מקסימום. רוב המגלשות בארץ הזו עשויות ממתכת - עד כדי כך לרוב לא חם כאן. וכמובן שאין הצללה בשום מקום. אבל יש תמזה. ודשא. ועצים. ובצילם נחסה, אני והאמא השניה, בעוד הילדות מתרוצצות בשמש עם כובע.
הזמנו כרטיס טיסה לביקור בארץ בדצמבר-ינואר. בטח יהיה לנו ממש חמים ונעים כשנגיע.


נ.ב מצרפת צילום מסך למזג האויר היום. מסתבר שהתחזית עלתה ל31 מעלות. 
בסדר, אל תרחמו עלי, גם אצלכם יש 30 מעלות. רק שפה 30 מעלות מקביל בערך, מבחינת ההרגשה, ל42 אצלכם. אז תרחמו עלי קצת.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה